Aandacht besteden aan medewerkers met financiële en sociale problemen:
Praktijkvoorbeelden en methodieken van en voor HRM's
Werkgevers voelen zich vaak machteloos als medewerkers met financiële en sociale problemen bij hen komen aankloppen. Hoe kunnen ze in dergelijke situaties een gepast antwoord bieden? Ze beseffen immers dat escalerende privéproblemen een negatieve invloed kunnen hebben op het functioneren op de werkvloer. Op termijn kan dit leiden tot werkverzuim en, in het slechtste geval, tot ontslag. Zo gaan waardevolle medewerkers verloren die, op hun beurt, meer kans hebben om in de armoede terecht te komen.
Hoe kunnen ondernemingen problemen tijdig detecteren, bespreekbaar stellen en een gepaste ondersteuning bieden zonder van hun kerntaak af te wijken?
PROGRAMMA
|
|
11u30 |
Onthaal met broodjes en lancering van de herwerkte REMIX fiche 'Omgaan met financiële en sociale problemen van medewerkers'
|
12u00 |
Verwelkoming met videoboodschap door Gouverneur Carl Decaluwé
|
12u10
|
'Financiële en sociale problemen van medewerkers…niet mijn probleem, of toch?', door Loraine Van Beselaere, SINC
|
12u30
|
Drie bedrijven getuigen over hun aanpak | Moderator Stefaan Kerger, WTV Focus
|
13u10
|
'HR SUPPORT', een samenwerking tussen KATOEN NATIE, CAW en Gent Stad In Werking door Sarah De Meyer, SW De Sleutel
|
13u30
|
Slotwoord |
Aansluitend op het plenair luik werd van 14u tot 16u een WORKSHOP georganiseerd: ‘Opvangen, aanspreken, motiveren en goed doorverwijzen van medewerkers met financiële problemen en schulden’ | Jan Brodala, SINC.
U kan de presentatie van Jan Brodala hier downloaden.